Beweegdoodles

Via speelse oefeningen onderzoeken we eerst de mogelijkheden van ons lichaam, om ze dan vorm te geven met wascokrijtjes op papier. Beweegdoodles!

Schrijf nu in

Georganiseerd door

Duurtijd

n.v.t.

Locatie

  • Op locatie

Geschikt voor

  • Kleuteronderwijs: 2 - 3
  • Lager onderwijs: 1

Beschikbaarheid

  • Deze activiteit is beschikbaar op specifieke data
  • Meer info

Prijs

  • € 8,00 per leerling

Via speelse bewegingsoefeningen onderzoeken we eerst de expressieve mogelijkheden van ons lichaam, om ze dan kleur en vorm te geven met wascokrijtjes op papier. Uiteindelijk lukt het zelfs om te dansen en te tekenen tegelijkertijd en zien we leuke BEWEEG DOODLES verschijnen!

 

Aantal kinderen per sessie : 1 klasgroep (max 25 kinderen)

Op onze website www.villamuze.com vind je onder 'kalender' alle mogelijke data waarop je deze activiteit kan boeken. 

We zullen ongeveer 1 uur op voorhand ter plaatse zijn om de workshop voor te bereiden. We vragen parkeerplaats te voorzien voor één wagen, zo dicht mogelijk bij de locatie waar de activiteit doorgaat, omdat we wel wat materiaal bij hebben. Wat de ruimte betreft is het belangrijk dat de kinderen voldoende plaats hebben om te bewegen en de vloer schoon is. Alle materiaal hebben we zelf bij.

Neen, na één lesuur ronden we de activiteit af.

Duur workshop: 50 minuten
Aantal leerlingen per sessie: 1 klasgroep met een maximum van 25 kinderen

We zullen ongeveer 1 uur op voorhand ter plaatse zijn om de workshop voor te bereiden. We vragen parkeerplaats te voorzien voor één wagen, zo dicht mogelijk bij de locatie waar de activiteit doorgaat, omdat we wel wat materiaal bij hebben. Wat de ruimte betreft is het belangrijk dat de kinderen voldoende plaats hebben om te bewegen en de vloer schoon is. Alle materiaal hebben we zelf bij.

Na de workshop voorzien wij een lesmapje voor de begeleiders met oefeningen waar ze in de klas verder mee aan de slag kunnen. Deze helpen bij de ontwikkeling van motoriek, emotionele en sociale vaardigheden en bij muzische vorming!

Ons lichaamsdelen worden benoemd. Ook danstermen zoals traag, snel, zacht, hard, kort, lang, krachtig,... komen aan bod. Ruimtebegrippen zoals voor, achter, naast, tussen,.. worden gebruikt en gevoeld. 

We worden graag een uurtje op voorhand ontvangen en begeleid naar de locatie waar de activiteit plaats vindt. Deze ruimte moet vrij gemaakt zijn zodat we ons meteen kunnen installeren. De leerkrachten brengen zelf hun klasgroep naar de bewegingsruimte en zetten de kinderen neer. Het is fijn als ook de begeleiders vol enthousiasme de workshop volgen! Na de voorstelling begeleidt de leerkracht de kinderen weer naar de klas.

 

Thema's
  • Cultuur
  • Dans
  • Muziek
  • Mens & maatschappij
  • Samenleven
  • Sterk in je schoenen, goed in je vel
  • Sport & gezondheid
  • Sport & beweging
  • Tweede taal
  • Nederlands