De digitale reis

Jongeren laten proeven van de toekomst. Ze in contact brengen met de nieuwste digitale toepassingen . En dit zo breed , leuk en praktisch mogelijk.

Schrijf nu in

Georganiseerd door

Duurtijd

n.v.t.

Locatie

Geschikt voor

  • Lager onderwijs: 4 - 6
  • Secundair onderwijs: 1 - 2

Beschikbaarheid

  • Hele schooljaar beschikbaar

Prijs

Leerlingen leren op een speelse en creatieve manier omgaan met verschillende digitale toepassingen.

Ze gaan zelf een robot leren programmeren ( robotica) , andere virtuele werelden ontdekken ( virtual reality) , zelf een game maken (coderen) of digitaal op vakantie gaan ( green screen).

De klas wordt in 3 kleinere groepen verdeeld en dan wordt er een carrousel-systeem gehanteerd.

Zodoende dat iedereen rustig van de nieuwe , verschillende , technologieën kan proeven.

Het gaan geen klassikale lessen zijn , maar echt wel doe-momenten!

Meer info over de groepsgrootte

Max aantal deelnemers is 25 personen

Meer informatie over de prijs

Dit om 3 top digitale coaches aan te bieden + materiaal

Meer info over de duurtijd

De duurtijd zijn altijd halve dagen . Kan zowel in de voormiddag als de namiddag worden gereserveerd.

Verloop van de activiteit

Activiteiten zijn altijd per dagdeel ( halve dag) in de voor- of namiddag.

Eerst is er altijd een verwelkoming gevolgd door de verdeling van de klas.

Dan gaan de leerlingen per groepje actief aan de slag voor een lesuur met 1 van de 3 digi-coaches .

Daarna wordt er doorgedraaid naar de volgende activiteit.

Tussen de lesuren zal er een kleine pauze zijn.

Verwachtingen naar leerkracht en begeleiding toe

We verwachten ook wel dat de leerkrachten actief meedoen. In de zin dat zij , bv, ook eens VR-bril opzetten of mee een robot in elkaar steken.

En uiteraard mee zorgen voor de goede orde.

Locatie
Documenten
Thema's
  • Cultuur
  • Media
  • Natuur, wetenschap & techniek
  • Techniek
  • Wetenschap

Gerelateerde activiteiten