Tijdens deze ontdekkingsreis gaan de leerlingen op zoek naar spookjes en raden ze wat het spookje aan het doen is.
Schrijf nu in
Georganiseerd door
Duurtijd
Locatie
Geschikt voor
Beschikbaarheid
Prijs
Onze rondleidingen worden opgevat als een ontdekkingsreis. Tijdens dit parcours gaan de leerlingen op zoek naar spookjes en raden ze wat het spookje aan het doen is. Zo komen ze een spookje tegen in de vestiaire, waar ze ook hun jassen kunnen ophangen.
Of ze komen een spookje tegen met een kroontje. Dat is een ons koninklijk spookje die in de koninklijke loge zit. Laten we gauw een buiging maken. Ken je het volkslied van onze spookjes? Terwijl de leerlingen het spokenlied zingen, bewegen ze als spookjes door de foyer.
De foyer is een plaats waar het spookje iets kan drinken als het dorst heeft gekregen van al dat dansen. Daar kunnen de leerlingen even pauze nemen om hun koekje en drankje te nuttigen.
Didactische werkvormen: interactievormen, spelvormen, opdrachtvormen
Ontwikkelingsdoelen: Nederlands luisteren, spreken en taalbeschouwing, muzische vorming: muziek, drama, beweging en attitudes.
Specifieke activiteiten: luisteren naar uitleg, ademhalingsoefeningen, dansen, ...
We spreken af aan de hoofdingang.
De linkerdeur wordt opengemaakt voor de klas en daarna terug afgesloten.
09u30: onthaal en toiletbezoek
09u45: ontdekkingsreis
10u10: pauze
10u25: initiatie zang en dans
10u45: einde activiteit
Wij gaan bij inschrijving een document bezorgen met moeilijke woorden.
De leerkracht kan die op voorhand introduceren in de klas.
Na het bezoek kan de leerkracht in de klas naar fragmenten kijken van opera- en balletvoorstellingen die op het Archief van het Onderwijs staan.
Opera, ballet, orkest, koor, solist, parterre, podium, orkestbak, inkomhal, foyer, parterre, pruiken, kostuums, belichting, decors, loges