3D-brillenpret - Creatieve workshop rond de magie van 3D

Een inspirerende workshop waarbij ons kunstwerk verschijnt én verdwijnt door deze magische techniek. Of wil je liever geheime boodschappen sturen?

Schrijf nu in

Georganiseerd door

Duurtijd

2 uur

Locatie

  • Op je school

Geschikt voor

  • Lager onderwijs: 1 - 6

Beschikbaarheid

Prijs

!Vermeld bij het bestellen van de workshop 'Klas Op Stap' om van het voordeliger tarief te kunnen genieten!

In dit verfrissend atelier leren de leerlingen hoe een 3D-bril werkt. Ze ontdekken verschillende mogelijkheden om hiermee aan de slag te gaan. Hierbij wordt aandacht besteed aan goed leren tekenen om de kunstwerken tot een hoger niveau te tillen. Dankzij hun zelfgemaakte bril ervaren ze op het einde van de les de magie van het verschijnen én verdwijnen van hun tekening.

Daarnaast worden er nog extra tips gegeven waardoor ze zelfs buiten deze inspirerende workshop nog kunnen experimenteren met deze leuke zelfgemaakte bril.

De reacties van de kinderen hierop? 'wauw' 'ooh' 'coool'. Deze leerrijke workshop was een voltreffer!”
 

Te reserveren voor maandagen of vrijdagen.

1 workshop kost 200€. Bestel je 2 workshops op dezelfde dag, dan kosten de workshops maar 150€. Excl. Btw, vervoersonkosten (0,35€/km vanuit Antwerpen Noord) en materiaalkosten (Dit kan ook door de school zelf voorzien worden.)

Vermeld bij het boeken zeker dat je de workshop gevonden hebt bij Klas op stap. Zo behoud je de voordelige tarieven.

Doelstellingen van de workshop

– Impressiemoment

  • leerlingen leren zich door een verhaal & beeldmateriaal laten inspireren
  • leerlingen leren hun fantasie te gebruiken

– Experimenteren/exploreren/vormgeven

  • leerlingen leren verschillende materialen kennen en gebruiken
  • leerlingen leren rekening te houden met de compositie van hun tekening
  • leerlingen leren rekening te houden met hun bladinvulling
  • leerlingen leren aandacht hebben voor details
  • leerlingen leren kleuren en vormen benoemen en herkennen
  • leerlingen leren de letters herkennen en schrijven
  • leerlingen leren wat poëzie is en dit toe te passen op het niveau van hun klasgraad

– reflectiemoment

  • leerlingen leren wat schaduw is en licht
  • leerlingen leren te reflecteren, hun mening te vormen en te beargumenteren
  • leerlingen leren luisteren naar elkaar

Indien sommigen een achterstand hebben, extra duiding nodig hebben, anderstalig zijn, … kan dit op voorhand besproken worden. De lessen worden gedifferentieerd. Ieder kind kan op zijn eigen tempo bepaalde dingen ontdekken/leren.

Samen met de leerkracht vindt op voorhand een verkennend gesprek plaats (via mail of telefoon).
Ook kan er binnen een bepaald thema gezocht worden naar een haalbaar project.
Er worden tips gegeven bij welke thema's de opdracht kan aansluiten.
Achteraf wordt er aandacht besteed aan feedback van zowel de kinderen als de leerkracht.

Daarnaast kunnen de leerkrachten ook een bijscholing bestellen die de leerkrachten inspiratie geeft en handvaten om zelf creatief aan de slag te gaan. Wil je graag meer info over deze bijscholing voor leerkrachten? Kijk gerust op https://lynnbruggeman.be/workshops-voor-volwassenen/ of stuur een mailtje naar contact@lynnbruggeman.be

De leerkracht staat actief mee voor de klas ivm begeleiding, veiligheid, ...
Daarnaast wordt de leerkracht uitgenodigd om de klas te observeren en zelf ideeën op te doen.

We hebben geen huisreglement, wel een filosofie:
-Het idee van de workshops is om kinderen én leerkrachten te inspireren met verfrissende, speelse en uitdagende beeldateliers. Het zijn ontdekkingstochten waarbij vaak het experiment en het spelplezier voorop staan.
-Op de workshops hoeven geen leeftijden te staan. Jong of oud, iedereen kan uit de workshops plezier halen. Op creëren en inspireren staat geen leeftijd. (Bij elke workshop kan een andere leeftijd dus besproken worden.)
-Fouten maken is ok. De druk ligt vaak hoog voor kinderen. We leren met vallen en opstaan. Kunst kent geen juist of fout. Integendeel, vaak zijn we geïnspireerd door iets wat niet loopt zoals we het in ons hoofd hadden. Creëren is een proces en dat proces is veel belangrijker dan een mooi resultaat.
-Buiten de lijntjes kleuren. Er is niets leuker dan experimenteren met het materiaal of een techniek. Het onderzoek, wat je ermee kan en wat niet, maakt het net interessant. Niet iemand die ons zegt wat we ermee moeten doen. Geef hier ruimte voor. Zo leer je kinderen breder denken. Denk out of the box. Alles kan.

Ben je nog op zoek naar meer fijne creatieve opdrachten om met je klas te doen?
Bekijk dan 'Vuile vingers', het dikke doe-boek boordevol inspirerende & creatieve workshops op www.lynnbruggeman.be/vuile-vingers

Wil je op de pedagogische studiedag je leerkrachtenteam een inspirerende namiddag bezorgen?
Dan vind je hierover meer info op: www.lynnbruggeman.be/workshops-voor-volwassenen

 

 

Thema's
  • Cultuur
  • Beeldende kunsten