Performance

Ga de creatieve confrontatie aan met jezelf en de groep, in een mix van beeldende en fysieke acties.

Schrijf je in

Georganiseerd door

Duurtijd

1 uur 30 minuten

Locatie

Geschikt voor

  • Lager onderwijs: 4 - 6

Beschikbaarheid

Prijs

  • € 6,00 per leerling

Performance is een hedendaagse kunstvorm die bestaat uit een actie, bedacht en (soms) uitgevoerd door een kunstenaar.

Bij performance spelen de reacties van het publiek een belangrijke rol. Door de intensiteit en de vluchtigheid van de acties ervaren de kijkers een fysieke en zintuiglijke kunstbeleving. Niet alleen de ogen en oren, maar soms ook de neus, de tong, de huid en de gewrichten worden aangesproken.

Performance is het artistiek medium bij uitstek voor de verkenning van de hedendaagse kunst en gedachtengoed. Vertrekpunt van het Labo Performance zijn de kunstwerken in de museumzalen en de leefwereld van de leerlingen.

Tijdens het labo ga je de creatieve confrontatie aan met jezelf en de groep in een mix van beeldende en fysieke acties. De acties maken deel uit van het labo maar zijn geen doel op zich.

Het Labo Performance staat voor experiment en exploratie en dit willen wij je graag meegeven. Je neemt kennis van het begrip ‘performance’ en experimenteert met ‘performen’.

In het labo komen de verschillende domeinen van muzische vorming (beeld, muziek, drama, beweging en media) samen. Het labo leent zich tot het ontwikkelen van sociale vaardigheden en muzische attitudes.

Praktisch
Toegang tot het museum: gratis voor schoolgroepen en begeleiders
Maximaal 5 groepen op hetzelfde moment, 12 leerlingen per gids.
We beschikken over een M HKAfe waar je zelf je lunch mag eten als je een drankje betaalt.

Huisregels
Zie: http://www.muhka.be/files/mhka_basis_versie_def.pdf
Verwachtingen naar de leerkracht (en/of andere begeleiders)
Om tijd te besparen, kunnen de begeleiders van de groep alvast beginnen met het opbergen van jassen en tassen met eventueel toiletbezoek en met de groepsverdeling.

Op het voorziene aanvangsuur neemt de gids de groep van de begeleiders over.

Als begeleider kan je tijdens het museumbezoek actief deelnemen in 1 groepje of het totale gebeuren volgen door de verschillende groepjes te observeren

Indien je een moeilijke groep begeleidt, vragen wij je om deze groep niet alleen te laten en de gids bij te staan.

Voor- en/of natraject
Zie: http://www.muhka.be/files/mhka_basis_versie_def.pdf
 

Voor schoolgroepen die een rondleiding met gids aanvragen, opent het M-HKA vanaf 9u.
Graag 3 weken op voorhand reserveren.

 

Locatie
Thema's
  • Cultuur
  • Beeldende kunsten
Extra ondersteuning
  • Cultuurschakel