Liefde enzo bij jou in de klas!

Binnen het project ‘Liefde enzo’ gaan we op een creatieve manier aan de slag met thema’s als liefde, seksualiteit, gender en relatievorming.

 

Schrijf je in via e-mail

Georganiseerd door

Duurtijd

Locatie

  • Op je school

Geschikt voor

  • Secundair onderwijs: 5 - 7

Beschikbaarheid

Prijs

  • Gratis

Het doel is enerzijds om jongeren inzichten te geven, in dialoog te gaan met hen en zo de taboesfeer rond moeilijke thema's te doorbreken.
Anderzijds willen we met dit project jongeren de vrijheid te geven om hier (individueel en in groep) over na te denken.
Daarnaast willen we hen ook voldoende ruimte geven om een eigen mening te (leren) vormen over deze vaak nog taboethema's.

In 2022 en 2023 hebben we heel wat trajecten bij Antwerpse scholen mogen uitvoeren, met heel wat enthousiaste reacties van zowel leerlingen als leerkrachten. Via de stories van onze instagram pagina (jc_Bazzz) kun je alvast een kijkje nemen.

De leerlingen leren om op een kritische manier hun eigen mening rond bepaalde thema's te vormen.
Daarnaast leren ze hun eigen referentiekader en de impact hiervan beter kennen specifiek rond thema's die onder het pakket van Liefde enzo vallen.

De groep bestaat uit leerlingen uit dezelfde klas. Bij voorkeur is de groep niet groter dan 15 leerlingen.
Jongeren worden aan de hand van actieve werkvormen uitgedaagd om zichzelf en anderen in vraag te stellen.

We maken ook gebruik van het Liefde enzo-spel om, aan de hand van stellingen, bepaalde thema's verder uit te diepen.

 

Bekijk onze uitgebreide brochure voor meer informatie over de formules en aanpak van de thema's.  

 

 

 

 

 

 

 

Alles open / Alles toe
Meer info over de groepsgrootte

Minimum 5 en maximum 15 deelnemers per groep. We kunnen 1 tot 3 groepen tegelijk doen.

 

 

 

Meer informatie over de periode

 

 

 

Meer info over de ondersteuning

 

 

 

Meer info over de locatie

 

 

 

Meer info over de duurtijd

Het aanbod dat we voorzien kan bestaan uit een kort, middellang of lang traject. De trajecten zijn gericht op de derde graad secundair onderwijs. In overleg met de betrokken leerkrachten wordt in een intakegesprek gekeken naar de concrete nood waar zij mee aan de slag willen gaan en van daaruit kan een traject worden gekozen of samengesteld worden.
De inhoud van de lesfiches is bovendien ook gekoppeld aan de eindtermen die moeten behaald worden door de leerlingen en kan dus voor leerkrachten ook heel wat druk van de schouders halen.

 

 

Documenten
Thema's
  • Mens & maatschappij
  • Samenleven
  • Sterk in je schoenen, goed in je vel

Gerelateerde activiteiten